Meediasisu usaldusväärsuse õppekomplekt ainetundidesse
8,99 €11,99 €
Meediapädevust saab arendada igas ainetunnis! See on õpetajasõbralik õppekomplekt, mis koosneb kolmest erinevast tunnist ja ülesandest ning sisaldab ka QR-koodiga ligipääsetavaid ja prinditavaid töölehti õpilastele. Kokku 13 lehekülge! Komplekti sisu:
1. Vikipeedia artikli usaldusväärsuse kontroll (tunnikirjeldus, tunnikava näidis ja tööleht).
Vikipeedia on interneti entüklopeedia, mida saavad kõik vabalt kasutada, täiendada ja ise luua. Kuna veebileht on populaarne, on see tihti ka üks esmaseid kanaleid ja allikaid õpilaste jaoks. Oluline on õpilastele õpetada, miks Vikipeedia pole alati 100% faktipõhine ning anda neile suunised, kuidas Vikipeediast saadud infot kontrollida.
Tööleht on kohaldatav ükskõik millisesse tundi, kuna põhineb testi formaadil ja on universaalne. Õpilane hindab Vikipeedia artiklis erinevaid etteantud teemasid ning lööb lõpuks kokku skoori ja määrab artiklile usaldusväärsuse hinde.
2. Uudisartikli kvaliteedi kontroll (tunnikirjeldus, tunnikava näidis ja tööleht).
21. sajandi uudisartikkel pole alati kontrollitud ja objektiivne, sest igaüks võib avada oma veebilehe või uudisportaali, kus infot levitatakse kiiresti, sageli ilma põhjaliku faktikontrollita ja lähtuvalt oma huvidest. Infoühiskonna kodanikene peame oskama vaadata uudise taha – autorit, allikaid, eesmärki, avaldajat ja asjakohasust.
Tööleht on kasutatav erinevate teemadega. Näiteks – bioloogia tunnis haigustest rääkides võib leida erinevaid uudisartikleid nii peavoolu kui alternatiivmeedia kanalitest. Õpilane õpib tunniteema kohta ning hindab läbi töölehe, kas antud artikkel on piisavalt kvaliteetne nt edasi jagamiseks või sellest õppimiseks.
3. Meediasisu analüüs (tunnikirjeldus, tunnikava näidis, viiest sammust koosnev spikker ja tööleht).
Meie reaalsust kujundab meie endi kogemus, tuttava jutt oma kogemusest ja meedia. Kuna kahe esimese võimalused on piiratud, siis väga palju informatsiooni saame just läbi meedia. Kuid kuidas kontrollida meediasisu usaldusväärsust? Olen loonud selleks VIIE A SÜSTEEMI.
Leiad komplektist viie A süsteemi spikri õpilastele, mis annab sammud meediasisu usaldusväärsuse kontrollimiseks. Lisaks on allalaaditav tööleht, mida saab täita mõnda meediasisu uurides toetudes spikrile.
Meediapädevust saab arendada igas ainetunnis! See on õpetajasõbralik õppekomplekt, mis koosneb kolmest erinevast tunnist ja ülesandest ning sisaldab ka QR-koodiga ligipääsetavaid ja prinditavaid töölehti õpilastele. Kokku 13 lehekülge! Komplekti sisu:
1. Vikipeedia artikli usaldusväärsuse kontroll (tunnikirjeldus, tunnikava näidis ja tööleht).
Vikipeedia on interneti entüklopeedia, mida saavad kõik vabalt kasutada, täiendada ja ise luua. Kuna veebileht on populaarne, on see tihti ka üks esmaseid kanaleid ja allikaid õpilaste jaoks. Oluline on õpilastele õpetada, miks Vikipeedia pole alati 100% faktipõhine ning anda neile suunised, kuidas Vikipeediast saadud infot kontrollida.
Tööleht on kohaldatav ükskõik millisesse tundi, kuna põhineb testi formaadil ja on universaalne. Õpilane hindab Vikipeedia artiklis erinevaid etteantud teemasid ning lööb lõpuks kokku skoori ja määrab artiklile usaldusväärsuse hinde.
2. Uudisartikli kvaliteedi kontroll (tunnikirjeldus, tunnikava näidis ja tööleht).
21. sajandi uudisartikkel pole alati kontrollitud ja objektiivne, sest igaüks võib avada oma veebilehe või uudisportaali, kus infot levitatakse kiiresti, sageli ilma põhjaliku faktikontrollita ja lähtuvalt oma huvidest. Infoühiskonna kodanikene peame oskama vaadata uudise taha – autorit, allikaid, eesmärki, avaldajat ja asjakohasust.
Tööleht on kasutatav erinevate teemadega. Näiteks – bioloogia tunnis haigustest rääkides võib leida erinevaid uudisartikleid nii peavoolu kui alternatiivmeedia kanalitest. Õpilane õpib tunniteema kohta ning hindab läbi töölehe, kas antud artikkel on piisavalt kvaliteetne nt edasi jagamiseks või sellest õppimiseks.
3. Meediasisu analüüs (tunnikirjeldus, tunnikava näidis, viiest sammust koosnev spikker ja tööleht).
Meie reaalsust kujundab meie endi kogemus, tuttava jutt oma kogemusest ja meedia. Kuna kahe esimese võimalused on piiratud, siis väga palju informatsiooni saame just läbi meedia. Kuid kuidas kontrollida meediasisu usaldusväärsust? Olen loonud selleks VIIE A SÜSTEEMI.
Leiad komplektist viie A süsteemi spikri õpilastele, mis annab sammud meediasisu usaldusväärsuse kontrollimiseks. Lisaks on allalaaditav tööleht, mida saab täita mõnda meediasisu uurides toetudes spikrile.
Tagasiside
Tagasidesid veel pole.